Välkomna till en spännande och inspirerande föreläsning om vikten av att vara autentisk och äkta i sin marknadsföring och kommunikation för att skapa relevans, genomslag och lönsamhet!

Vi har parat ihop Cecilia Lindh, docent och forskare i marknadskommunikation vid Mälardalens Universitet med Winsent Wikman, en av Sveriges stora TikTok-profiler. Cecilia har som forskare ett särskilt intresse för nya trender inom marknadsföring, bland annat på sociala medier och med användargenererat innehåll (UGC), medan Winsent som kreatör har egen, praktisk erfarenhet.

Cecilia Lindh berättar om sin forskning kring hur äkthet i kommunikationen påverkar vårt förtroende och engagemang i dagens digitala värld. Hennes forskning ger oss ovärderliga insikter i varför vi dras till de människor och budskap som känns äkta och genuina och hur vi som individer och företag bör agera för att vår kommunikation ska få genomslag. Därefter kommer Winsent berätta hur han når ut och berör människor genom att vara sig själv.

Vi får alltså ta del av både forskningsresultat och praktiska exempel, med tips om hur vi alla kan dra nytta av att vara autentiska både online och offline!