Välkomna till en spännande och inspirerande föreläsning om vikten av att vara autentisk och äkta i sin marknadsföring och kommunikation för att skapa relevans, genomslag och lönsamhet! Cecilia Lindh, docent och forskare i marknadskommunikation vid Mälardalens Universitet och har ett särskilt intresse för nya trender inom marknadsföring, bland annat på sociala medier och med användargenererat innehåll (UGC).

Cecilia har i sin forskning har kartlagt hur äkthet påverkar vårt förtroende och engagemang i dagens digitala värld. Hennes forskning ger oss ovärderliga insikter i varför vi dras till de människor och budskap som känns äkta och genuina och hur vi som individer och företag bör agera för att vår kommunikation ska få genomslag.

Om vi har tur kommer vi också få höra en tvättäkta sociala medier-profil berätta hur man når ut och berör människor genom att vara sig själv.

Vi får alltså ta del av både forskningsresultat och praktiska exempel, med tips om hur vi alla kan dra nytta av att vara autentiska både online och offline.