Var söker du svar på frågor? Var gör du research inför ett köp? Var hittar du inspiration online? För några år sedan var det självklara svaret ”Jag googlar” – men idag ser verkligheten annorlunda ut. Speciellt om du frågar Gen Z.

Dagens sökbeteende är inte bara komplext – det är också mångfacetterat. Det sträcker sig långt bortom traditionella sökmotorer och in i världen av TikTok, Instagram, ChatGPT och andra plattformar där människor hittar svar, gör research och söker inspiration. För företag innebär det här en möjlighet att tänka större än enbart Google, och istället fokusera på att finnas där målgruppen söker – oavsett kanal.

Hur kan du anpassa ditt innehåll för att nå fram i detta nya söklandskap? Hur kan företag förbli konkurrenskraftiga när beteendet hos användare förändras så snabbt?

Under denna inspirerande och praktiska föreläsning delar Sabine Ljunggren, senior specialist inom SEO och partner på tillväxtbyrån Maia i Stockholm, sina insikter och strategier. Sabine guidar dig genom det föränderliga söklandskapet och förklarar hur företag kan skapa innehåll som inte bara tilltalar algoritmerna, utan också engagerar målgruppen på deras villkor. Med fokus på datadrivna metoder får du konkreta verktyg för att optimera ditt innehåll på sociala plattformar och hålla dig steget före i konkurrensen.

 


Sabine har över 8 års erfarenhet av att hjälpa företag inom olika branscher förbättra sin organiska närvaro. Hennes passion för att dela kunskap gör att hon regelbundet undervisar inom SEO och konverteringsoptimering vid prestigefyllda yrkeshögskolor som Berghs School of Communication, IHM Business School och Medieinstitutet. Hennes föreläsningar är kända för att vara både insiktsfulla och direkt applicerbara – en perfekt kombination för dig som vill ligga i framkant.

Hålltider:

17.15: Incheckning, mingel & mat
18.00 -19.00: Föreläsning